Vauvan uusi sänky ja ajatuksia asiakaspalvelusta

by Kerttu

Ostimme molemmille lapsille uudet sängyt kotimaiselta AVA Roomilta. Kuusivuotias tyttömme nukkuu 165 cm korkealla parvella, jossa vuodekoko on 80 x 200 cm. Parvi tuli tehtaalta jo aikaisemmin ja viime viikolla saapui sänky myös pojallemme. Puolivuotias nukkuu vielä vanhempien makuuhuoneessa ja tämä olikin yksi syy uuden sängyn hankinnalle. Makuuhuoneemme ei ole kovin suuri ja vanha pinnasänky oli hankalan kokoinen ja vaikeasti liikuteltavissa.

avaroombaby-1-10

Tilasin vauvalle valkoisen AVA Baby -pinnasängyn, jonka koko on hieman peruspinnasänkyä pienempi eli 55 x 105 cm. Näin se mahtuu paremmin makuuhuoneeseemme.

avaroombaby-1-11

Päiväaikaan työnnämme sängyn irti parisängystä, jotta kulku vaatehuoneeseen pysyy estettömänä.

avaroombaby-1

Sängyn alla on lukittavat pyörät, jotka helpottavat sängyn siirtämistä. Olemme ottaneet yhden laidan sängystä irti. Päiväaikaan laidaton puoli on seinää vasten ja sänky lukittu paikoilleen seinän viereen. Pohjaa voi säätää kolmeen eri tasoon, meillä se on nyt ylimmässä asetuksessa. Kun lapsi kasvaa, pitää pohjaa laskea putoamisvaaran vuoksi. Sängyn kerrotaan menevän noin kolmevuotiaaksi saakka, jolloin pohja on ala-asennossa ja yksi laita irti, jolloin lapsi voi itse kulkea sänkyyn ja pois.

avaroombaby-1-2

Illalla siirrämme sängyn kiinni parivuoteeseen ja siitä tulee näppärä “sivuvaunu”. Minun on helppoa hoitaa vauvaa yöllä, kun hän on vieressäni, mutta turvallisesti omassa sängyssään. Vanhaan sänkyyn siirtäessä vauva havahtui hereille herkemmin, mutta nyt syötön jälkeen poika on helpompi nostaa takaisin sänkyyn jatkamaan uniaan, kun välissä ei ole laitaa.

avaroombaby-1-3

AVA Room on täysin kotimainen perheyritys ja tuotteet sekä suunnitellaan että valmistetaan Suomessa. Yrityksen tarina alkoi vuonna 2007, kun Habitare-messuilla lanseerattiin vetoketjulliset päiväpeitteet. Suosio oli suurta ja sen jälkeen kasvutahti on ollut melkoinen. Nykyään valikoimaan kuuluu moderniin ja skandinaaviseen tyyliin sopivia kalusteita; sänkyjen lisäksi mm. lipastoja, pöytiä ja säilytyskalusteita.

avaroombaby-1-9

Yöksi laitan tuollaiset ympyrätyynyt vauvan patjan alle, jotka nostavat reunaa aavistuksen. Näin hän ei pääse unissaan pyörimään pois oman sängyn puolelta.

avaroombaby-1-4

Kun kerroin täällä blogissani ostavani AVA Roomin sängyt, muutama lukija kertoi harmistuneena rakastavansa tuotteita, mutta kokeneensa pettymyksen asiakaspalvelua kohtaan. Tilausta tehdessäni kerron olevani bloggaaja ja kuulleeni lukijoilta harmistuneita asiakaspalvelukokemuksia. Suosin mahdollisuuksien mukaaan kotimaisuutta ja haluan tukea yrittäjyyttä, uskoin että kertomalla tästä palautteesta yritys voisi saada käyttöönsä kullanarvoisia asiakaskokemuksia, joita voisi hyödyntää kehittämisessä. Kävi ilmi, että lähes kaikki negatiivinen palaute liittyy toimitusaikoihin.

avaroombaby-1-5

AVA Roomilla palautteeni olettiin vastaan kohteliaasti ja kiitollisena. He kertoivat, että työskentelevät hyvin pienellä porukalla ja kovassa kasvutahdissa töitä on hartijavoimin tehtäväksi. He ovat oppineet palautteesta ja panostaneet sen jälkeen viestintään ja sen kehittämiseen. Voin sanoa, että oman kokemukseni perusteella tässä firmassa tehdään työtä täydellä sydämellä ja asiakasta kuunnellen! Pitäisikin aina muistaa, että jos ei ole tyytyväinen, kannattaisi rakentavaa palautetta antaa. Se voi tuntua tylsältä, mutta toisaalta sen avulla voimme auttaa yrityksiä kehittymään. Tämän vuoden aikana olen seurannut useammankin kotimaisen hurjassa kasvukiidossa olevan designyrityksen taivalta ja vaikuttaa aika tyypilliseltä, että kun tilauskanta kasvaa, pienet resurssit suunnataan lähes kokonaan tuotantoon. Ja sitten siinä hötäkässä sellaiset “pikkujutut” kun kommunikaatio ja viestintä kärsivät. Nyt AVA Roomilla on muutettu tilausten luvatut toimitusajat pidemmiksi, jotta yritys ehtii varmasti toimittamaan tuotteensa luvatussa ajassa. Usein kuitenkin päästään yllättämään asiakas nopeammalla toimituksella, mutta pettymyksiltä vältytään kun aikataulu ei ole liian optimistinen ruuhkahuippuinakaan.

avaroombaby-1-7

Mutta joskus siinä käy näin <3  Poika nukahtaa sängyllemme ja nostan tyynyjen avulla parisängyn reunat ylös, jotta hän ei pääse kierähtämään alas. Jos olisi ilta, hipsisin hetki nukahtamisen jälkeen nostamassa hänet omaan sänkyynsä ja toivoisin hyvää yötä. Sekä hänelle että minulle 😉

Mitä tykkäät uudesta pinnasängystästämme? Entä annatko palautetta asiakaspalvelusta, jos siihen on aihetta? 

Saatat pitää myös

46 Kommentit

Elina syyskuu 30, 2015 - 4:42 pm

Ihana pinnasänky ja iso plussa, että menee 3-vuotiaaksi saakka. Hauskat nuo vauvan aakkos-lakanat!

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:34 pm

Kiitos Elina! Lakanat on kyllä söpöt, ne voisi ansaita ihan oman postauksensa! Kolmevuotiaaksi saakka menee sänky, jos vaan lapsi mahtuu, tuohan on vähän normipinnistä pienempi.

Reply
Marika syyskuu 30, 2015 - 5:20 pm

Mulla on myös negatiivinen kokemus avalta, mutta jo muutaman vuoden takaa. Toimitusaika ei pitänyt ollenkaan, toimitusosoite oli laitettu väärin, kyselyihin ei saanut vastausta, ja soittaessa hölistiin jotain ihan ihmeellistä tuubaa siitä miten jonkun toisen asiakkaan tuotteen kanssa oli jotain pahempaa häikkää. “Siis kuvittele, tällä toisella on tällästä!” Ihan kuin minua lohduttaisi se, että heidän toisella asiakkaallaan tilanne on vielä huonompi. Se mulle tullut tuote oli myös kolhittu, mutta aika pienesti. Jos olisin sanonut siitä, en olisi saanut meille sänkyä varmaan ikinä. Jätin siis sanomatta, vaikka sanottavaa olisi ollut. Tilattiin sängyt muuton yhteyteen, eikä meillä lapset voi nukkua lattialla kuukausikaupalla. Ne sängyt on aika kalliita, ja sillä rahalla pitäisi saada tuote sovitussa ajassa virheettömänä. Minä kyllästyin heidän tyyliinsä, ja kun seuraavan kerran piti hankkia sänky, ei tehnyt mieli tilata sitä avalta.

Usein olen myös pyrkinyt antamaan rakentavaa palautetta, mutta lähes yhtä usein lopputulema on se, että minä olen väärässä ja yritys oikeassa, niin en enää oikein viitsi. Esimerkiksi yhteen lehteen luvattiin, oikein hehkutettiin, mun kaltaiselle (kärjistetysti naiselle) kiinnostavaa sisältöä. Kun en oikein löytänyt sitä ja oikeasti olisin halunnut löytää, mielestäni perustellusti ja asiallisesti kysyin että minkä näistä jutuista oli erityisesti ajateltu kiinnostavan minua. Lopputulema oli se, että heillä on kyllä naisia lukijoina ja sisältö kiinnostaa naisia, ja mun pitäisi lukea lehteä vähän tarkemmin jotta huomaisin että he ovat oikeassa. Eipä siinä sitten 😀

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:37 pm

No voi höh, mikä kokemus! AVAllakin on varmaan oppirahoja makseltu ja nykyään osataan paremmin rekloja yms käsitellä. Tuo lehtihomma kyllä vähän pistää hymyilyttämään, ei ehkä ihan osattu valita asikaspalvelussa oikeita sanoja 😀

Reply
Heli syyskuu 30, 2015 - 7:28 pm

Mulla myös huonot kokemukset asiakaspalvelusta valitettavasti. Mielelläni kotimaisia yrityksiä tuen ja pariin kertaan olen avaroomilta tilannut ja molemmat kokemukset huonoja. Ei pidetä mm. Yhteydenotto lupauksia kun ovat “selvitelleet” asiaa ja jota kuitenkaan ei ole edes selvitetty. Puhelimitse sitten sain kuitenkin sovittua asioista ja suurinpiirtein hyvä mieli jäi kunnes piti soitella taas perään. Valitettavasti näin! Olin itsekin laittamassa pojalle parvisänkyä ja tuo on kieltämättä kaunis ja käytettynä jos olisi löytynyt niin olisin ollut valmis ostamaan, itse yritykseltä en enää osta sen verran outo kuva jäi koko yrityksestä.. Sinänsä laadukkaitahan tuotteet on, niissä ei niinkään valittamista!

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:38 pm

Näihin juttuihin on kuulema kiinnitetty nyt huomiota, toivotaan että tilanne on parempi. Ainakin minulle sanottiin, että nyt asikaspalveluun ja viestintään on resussoitu. Tuotteet ovat kyllä kauniita ja tyylikkäitä!

Reply
satu syyskuu 30, 2015 - 7:34 pm

Hyvin pikkuisen pitäisi kolmevuotiaan olla jos siinä iässä vielä käyttäisi noin pientä pinnistä. Kyllä tulee laidat vastaan.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:39 pm

Ainakin meidän isokokoisella pojalla näin tulee varmaan käymään ;D

Reply
Lyde syyskuu 30, 2015 - 7:53 pm

Minä harkitsin tuota samaa pinnasänkyä jonkun vauvan kohdalla, kun oli pakko hankkia pieni pinnasänky, normaali ei olisi huoneeseen mahtunut. Löysimme kuitenkin vanhan ajan pinniksen, joka täytti tehtävän hyvin ja oli edullisempi. Ihailin tänä vuonna habitaressa heidän vanerisia sänkyjään, ja sellaisen voisin hyvinkin harkita tilaavani!

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:40 pm

Hitsi kun olisin itse tajunnut tilata sängyn jo silloin kun vauva syntyi. Nyt on puoli vuotta kärvisteltu liian ison sängyn kanssa. Nyt makuuhuone toimii kyllä mainiosti ja sänky saa palvella ainakin sen ajan, kun vauva nukkuu meidän kanssamme samassa huoneessa <3 Ne vaneriset ovat muuten ihan superihania!

Reply
Kyselijä syyskuu 30, 2015 - 9:39 pm

Moi. Saitko alennusta sängystä kertoessasi olevasi bloggaaja?

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:42 pm

Sain alennusta, mutta ostinkin parvisängyn, pinnasängyn, ison patjan, ison petauspatjan, pinnasängyn patjan, pinnasängyn sijauspatjan ja muotoon ommellun froteelakananan. Mitään kirjoituspakkoa ei minulla näistä ole, tykkään tuotteista ja nostan mielelläni esille kotimaisia designyrityksiä 🙂

Reply
Päivi syyskuu 30, 2015 - 10:57 pm

Meillä ei huonot kokemukset Avan asiakaspalvelusta rajoitu pelkästään pitkiin toimitusaikoihin, vaan myös virheellisiin tuotteisiin. Saimme kaapin täysin väärillä mitoilla, vaikka kyseessä oli standarnimitoitettu kaappi. Se, että asiakaspalvelusta ei vastata puhelimeen, kun kyseessä on tällaisen tuotteet vaihto, on minusta erittäin törkeää. Avan tuotteet eivät ole kuitenkaan ihan halvimmasta päästä. Meille luvattiin uusi tuote, jota ei kuitenkaan saapunut. Monen kyselyiden ja lopulta kuluttaja-asiamiehen antaman reklamaatiolomakkeen jälkeen, meille toimitettiin uusi kaappi. Haluan jatkossa rahoillani oikeasti vastinetta ja sujuvaa asiakaspalvelua ja äänestän mieluummin jaloillani. Pidän heidän tuotteistaan ja mielellään voisin meille lastenhuoneeseen ostaa parvisängyn.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:44 pm

Harmitus tuota teidän tilannetta! Nyt yrityksellä pitäisi olla enemmän resursseja asiakaspalveluun ja viestintään, toivottavasti vastaavaa ei enää satu. Ymmärrän kyllä harmituksen määrän, ei ole asiakkaan vika jos yrityksessä on kiire 🙂 Parvisänkyä voin kyllä suositella, tyttökin on tykännyt siitä kovasti!

Reply
Päivi lokakuu 1, 2015 - 8:01 am

Vielä jatkaakseni, että ainakin kesällä Avalla on ollut ongelmia ja piittaamattomuutta asiakaspalvelussa: puheluihin ja viesteihin vastaamattomuutta ja hidastelua virheellisten tuotteiden käsittelyjen suhteen. Vilpittömästi toivon, että he ovat parantaneet viestintää ja vastausmahdollisuuksi, mutta kukapa sitä bloggaajalla mainostaisi, että meillä ei muuten asiakaspalvelussa vastata aina puhelimeen tai sähköposteihin. ?

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:45 pm

Toivotaan että tilanne on parempi! Omassa tilauksessa ainakin sain väliaikatietoja ja kaikki sujui hyvin 🙂

Reply
Vanha Jäärä lokakuu 1, 2015 - 1:14 pm

Eipä ole kokemusta ko. firmasta. Annan kyllä palautetta jos palvelu tökkii. Pitäisi muistaa antaa palautetta myös jos palvelu on hyvää!! Se tuppaa meiltä suomalaisilta usein unohtumaan.

Mutta aika pelottavan näköinen tuo nukkumisjärjestely. Äkkiäkös vauva hilaa yön hiljaisuudessa itsensä tuon matalan laidan ylitse ja mätkähtää lattialle. En itse kyllä uskaltaisi pitää puolivuotiasta tuollaisessa.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:47 pm

Kyllä, minä kyllä tykkään antaa myös positiivista palautetta!

Älä pelkää meidän nukkumisjärjestelyä, tunnen vauvani ja tiedän että hän on täysin turvassa. Pikkuinen ei nimittäin vielä ryömi, eikä pääse mitenkään nousemaan laidalle. Heti kun uusia taitoja ilmaantuu, laskemme pohjaa ja laitamme laidan kiinni 🙂

Reply
Mymmelinmamma lokakuu 1, 2015 - 1:30 pm

Yksi kokemus positiivisesta asiakaspalvelusta, niitäkin onneksi mahtuu tähän maailmaan.
Olin Kuopiossa ja kävin keskustan vaateliikkeessä ja bongasin kivat housut. Valitettavasti kokoani ei ollut siellä. Myyjä kertoi Matkuksen liikkeessä olevan (Kuopion ulkopuolella oleva kauppakeskus). Totesin olevani liikenteessä Onnibussilla enkä sinne siksi pääsisi. Myyjä nappasi puhelimen ja soitti Matkuksen myyjälle josko tämä toisi housut minulle keskustaan. Tämä oli jo lähtenyt tulemaan eikä homma onnistunut. Myyjä soitti toisen puhelun edustajalle, jonka tiesi ajavan niihin aikoihin Matkuksen ohi. No tämäkin oli jo ehtinyt keskustaan, joten pieleen meni sekin yritys. Totesin tässä vaiheessa, että kiitos yrityksestä…. Johon myyjä, että vielä on yksi oljenkorsi. Tämä korsi nappasikin, joten myyjä sanoi, että tule ennen kuutta, ehdit vielä bussiinkin. Housut ovat täällä silloin. No minä lähdin kiertelemään kaupunkia ja kun palasin kuuden pintaan housuja hakemaan, kysyin varovasti, että kukas nämä housut toi. Myyjä sanoi, että mun iskä. Sillä ei ollut mitään tekemistä, joten auttoi. Kiittelin vuolaasti hyvästä palvelusta ja myyjä vain sanoi, että eikös pääasia ole, että asiakas on tyytyväinen. Sanoin kyllä ja lupasin palata toistekin!!!

Reply
Elli lokakuu 1, 2015 - 5:47 pm

Uskomatonta asiakaspalvelua ja sinnikkyyttä myyjältä. Iso peukku tälle!

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:47 pm

Ihan mahtavaa! Jo tuli hyvälle mielelle ihan vain tämän lukemisesta!

Reply
Miia lokakuu 1, 2015 - 9:26 pm

Omalta osaltani Ava Room on ollut hyvä ostospaikka, ostin vetoketjulla suljettavat päiväpeitot, kahta eri kokoa ja molemmat saapuivat tilauksen mukaisina ja muistaakseni luvatussa ajassa, koska erityistä myöhästymistä ei ole jäänyt mieleen. Tarkoitus on jatkossa tilata isompi päiväpeitto pieneksi jäävän tilalle. Sängyt ovat tyylikkäitä, mutta nyt ei ole itsellä tarvetta niille.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 1, 2015 - 9:48 pm

Kiva kuulla, että kaikki on mennyt hyvin! Tulevaisuudessa meillekin tulee nuo päiväpeitot, siitä ei enää petaaminen helpommaksi muutu 🙂

Reply
Hopeakoti lokakuu 2, 2015 - 10:16 pm

Aivan ihana tuo sänky<3 Teidän vaavinne on niin suloinen, että tässähän alkaa kevyt vauvakuume pukkaamaan, heh:D Tuollaista asiakaspalvelua saa melkeinpä hakemalla hakea eli peukut tuolle tulee kyllä ehdottomasti täältäkin!
Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille! Löysin juuri uuden ihanan blogin luettavaksi tästä kyllä:)

Reply
Lanttuleikkuri lokakuu 5, 2015 - 6:10 pm

Olen itse saanut positiivista palautetta pari kertaa niin että antajan on oikeesti pitänyt normaalia enemmän penkoa että on saanut selvyyden kuka minä olen.
Ja se on kyllä tosi paljon lämmittänyt mieltä.
Kotiäitinä, kun tuntui nyt että aikaa oli vaikka mihin, pyrin että annan kerran viikossa palautetta.
Mutta se palaute, hoh hoijaa !!! valitin Ikeaan kun töiden jälkeen olevana aikana oli pitkät jonot kassalla. Kun nämä saisi takaisin. Jos menet ravintolaan siihen aikaan, kun valtaosa työntekijöistä pääsee töistä, ylläri pylläri silloin on jonoa.
Minä henkilökohtaisesti en tykkää ostaa mitään netistä. Kerran tilasin paketin Zalandosta ja palautukseen meni 80 %. Nyt tilasin jostain urheiluliikkeestä. Kuinka vaikeaa oli saada tilaus läpi ja sitten kun kaikki oli kunnossa, oli kenkien koko mitä sattuu.
Helpommalla pääsee kun menee liikkeeseen , kokeilet sopiiko, jos ei, lähdet pois, jos sopii, kassan kautta kotiin.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas lokakuu 5, 2015 - 9:48 pm

Ihanaa, että ihmiset todella jaksavat nähdä vaivaa positiivisen palautteen antamisessa! Kuinka paljon muutama kaunis sana piristää, eikä maksa niiden antajalle yhtään mitään. Nettiostoksissa on just tuo ongelma. Meillä on eteisen kaapissa 30 euron vauvan housut, kun ne eivät olleet pojalle hyvät ja unohdin palauttaa ne. Nyt sitten mietin, että mitähän niillä tekisi :/

Reply
Ansku marraskuu 11, 2015 - 10:48 am

Olisinpa etsinyt tietoa AVA Roomin ongelmista ennen tilaamista. Tilasin päiväpeiton 9 viikkoa sitten, silloin toimitusajaksi ilmoitettiin 4-6 vkoa. Melkein 4 viikkoa sitten ilmoitettiin ettei peitto saapunutkaan tuotannosta silloin kun piti, mutta saapuisi viimeistään lokakuun loppuun mennessä. Eipä ole kuulunut. Sähköpostiin ei ole vastattu. Tosiaan tämän hintaluokan tavaroissa pitäisi olla asiakaspalvelu vähän parempaa ja nyt jo pitkät toimitusajat pitäisi pitää paikkansa. Heidän Facebook sivuillaan ei ollut enää kommentointi mahdollisuutta. Lieneekö tullut niin paljon negatiivista palautetta että on poistettu. Harmittaa.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas marraskuu 12, 2015 - 10:06 pm

No voi harmi! Toivottavasti saat päiväpeittosi pian! Kannattaa ehkä soittaa ja tiedustella asiaa…

Reply
Jenni / Villa Sundeck marraskuu 19, 2015 - 8:55 am

Me tilattiin himoitsemani pikkuparvi laatikoilla ja työpöydällä syyskuussa. Toimitusajaksi annettiin 4-6 viikkoa, kesti 7 viikkoa. Kyselyihini mahdollisesta saapumisesta ei vastattu kovinkaan nopeasti.

No, nyt kalusteet ovat meillä (ja ovat iiiiihanat), mutta harmikseni huomasin, että yhden laatikoston etulevy on asennettu hieman vinoon. Laitoin S-postia, laitoin uudestaan S-postia, soitin kolmesti – tuloksetta. Lopulta sain henkilön puhelimen päähän ja lupauksen tulla ensi viikolla korjaamaan laatikosto.

Olen kyllä todella pettynyt, mutta myös surullinen siitä, miten huonoa heidän palvelunsa on 🙁 Itse myyn työkseni ns. high-end lastenvaunumerkkiä, ja tiedän, että asiakkaille vastaaminen myös kauppojen jälkeen, reklamaatioiden hoitaminen jne. pitää hoitaa sujuvasti ja kohtuullisessa ajassa. Se, että toimitus venyy, on sekin ookoo, jos asiasta infotaan ajoissa ja asiallisesti. Meilläkin poika ehti nukkua tovin lattialla, kun vanha sänky oli jo myyty. Onneksi tämä ei häntä itseään haitannut, päinvastoin 🙂

Olisi ehkä pitänyt mainita kauppoja tehdessä, että pidän blogia, vaikkakin kyseessä on rakennusblogi 😀 Taidan ensi viikon korjauskeikan yhteydessä antaa lyhyen kurssin hyvään asiakaspalveluun 😉

Reply
AnnaLydia marraskuu 24, 2015 - 3:53 pm

Avan tuoteet on ihan nättejä, mutta ylihinnoiteltuja. Ei noissa kuitenkaan mitään niin erikoista ole. Lisäksi tuo häslääminen saa kääntymään normaalihintaisten tuotteiden puoleen.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas marraskuu 24, 2015 - 9:57 pm

AVA Room suunnittelee ja valmistaa kaikki tuotteet Suomessa, jossa työ ja raaka-aineet ovat kalliimpia kuin monessa muussa maassa. Tämä on toki myös arvokysymys, mutta itse mielelläni tuen suomalaista osaamista ja työtä. Asiakaspalvelun haasteet ovat kyllä harmittavia, toivottavasti tämä puoli alkaa toimia moitteetta pian.

Reply
Iipu helmikuu 15, 2016 - 6:26 am

Hei, mistä nuo ihanat vauvan aakkoslakanat on? 🙂

Reply
Sami kesäkuu 6, 2018 - 9:38 pm

Hei! Ajattelin kantaa korteni kekoon Avan asiakaspalvelusta ja tuotteista. Edellä on jo kerrottu pääpiirteittäin samoja negatiivisia kokemuksia, joita meidänkin perheelle on kertynyt roppakaupalla. Viestini sisältö onkin ettei mikään ole muuttunut paremmaksi! Hyvissä ajoin tilatut pikkuparvi ja kaksi module-sänkyä myöhästyivät reilusti sovitusta ja edelleenkään puolen vioden jälkeen kaikki osat eivät ole tulleet. Ongelmien jälkeen puheluihin ei enää vastata ja laatu ei valitettavasti yllä hinnan tasolle! Kotimaisuus on periaatteessa bonusta, mutta tässä tapauksessa hävettää sanoa näitä tuotteita kotimaisiksi. Aion seuraavaksi kysellä kuluttajansuojalautakunnalta neuvoa, sillä huijatuksi tässä on tultu. Harmittaa että haksahdimme kyseiseen firmaan!

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas kesäkuu 7, 2018 - 11:13 pm

Tämä on kyllä ikävä kuulla. Toivutaan, että saatte tilauksenne kuntoon.

Reply
Niinno heinäkuu 16, 2018 - 9:52 am

Google toi minut tänne. Haluaisin kovasti tilata Avalta, mutta kun eivät vastaa sähköpostiini, pitänee etsiä tilattavat muualta. Harmi.

Reply
Kerttu / Modernisti Kodikas heinäkuu 16, 2018 - 6:46 pm

Hmm.. valitettavasti en osaa kertoa missä vika on. Kannattaisiko ihan soittaa?

Reply
Timo elokuu 18, 2018 - 11:46 am

Kotimaisuutta kannattaa tukea, mutta näin huonoa asiakaspalvelua ei. Kävimme heinäkuun alussa paikanpäällä Klaukkalan varastolla katsomassa päiväpeitteitä. Henkilökohtaisesti palvelu/esittely oli erinomaista. Kun tilauksen teimme sähköpostiin (6 päiväpeitettä joihin liittyy muutama kysymys). Niin useamman kerran olen joutunut kyselemään perään ja aina vastaus on ollut, että vielä lomailen pari päivää tms. ja vastaan sitten heti. Pari kuukautta kohta mennyt, hieman tainnut lomat paukkua.. Tosi harmi kun hienolta vaikuttavia tuotteita.. Ei tässä kuitenkaan viitsi itseään kiusata enempää näin epäluotettavan asiakaspalvelun kanssa. Mahtaako olla koko firma enää toiminnassa, kunnei vastauksia saa..

Reply
Riikka syyskuu 4, 2018 - 8:39 am

Todella huono kokemus tähän saakka!!!. Saa nähdä tuleeko 5 viikoa sitten tilaamani tuote huomenna, kuten lupailtiin. Tilasin sängyn (ja maksoin) 27.7. Tällöin yritykseltä tuli kuittaus tilauksestani ja toimitusajaksi tässä vaiheessa sanottiin 1-2vkoa. Kun kolme viikoa odoteltuani laitin sähköpostia firmalle, en saanut mitään vastausta, jonka heidän mukaansa pitäsi tulla 3 työpäivän aikana. Soitin myös firman kahteen numeroon asiakaspalveluajan sisällä, mutta kukaan ei vastannut. Lopulta laitin fb-sivun kautta messengerviestiä, johon vastattiin muutaman tunnin sisällä ja lupailtiin toimituksen tulevan 2-5 päivän sisällä. Lopulta tuli vielä sähköpostia, jossa ehdotettiin toimituspäiväksi 5.9 ja toedusteltiin mikä kellonaika olis minulle sopiva. Tähän vastaukseeni ei reagoitu mitenkään, kunnes tänään aaamulla on lähetety viesti,. jossa ehdotetaankin toimitusajankohdaksi tätä päivää ja lisäksi pyyydetään kantoapua! Olen siis maksanut toimituskulu lisäksi kerroskannosta, yhteensä 99e. En suosittele kyseistä firmaa vaikka heidän tuotteensa houkuttelevilta näyttävätkin. Harmi, etten pääse Habitareen, jos he nyt ylipäätänsä siellä ovat…olisin antanut mielelläni palauteta ihan kasvokkain.

Reply
Sami_M syyskuu 20, 2018 - 9:32 am

Tutulta kuulostaa edellä olevat kokemukset. Meillä on aiemmin ostettu AVA Kids kerrossänky, mutta se ostettiin käytettynä huuto.netin kautta, joten asiakaspalvelun taso tuli täysin yllätyksenä.
Tilasin AVA Kids -lelulaatikon 19.8.2018, ja seuraavana päivänä tuli tilausvahvistus, jossa toimitusajaksi luvattiin 1-2 viikkoa. Tiedustelin tilannetta 3.9. sähköpostilla, johon sain kolme päivää myöhemmin aika oudon vastauksen “Hei! TArkistan on merkki tullut ja palaan. -Tommi”. Kuten ehkä arvasittekin mitään vastausta ei ole tullut.
Tämän jälkeen olen lähettänyt kerran sähköpostia, johon ei myöskään ole tullut vastausta, ja yrittänyt soittaa kolmisen kertaa, viimeksi tänään, mutta puheluihinkaan ei ole vastattu.
Harmittaa tällainen välinpitämättömyys, varsinkin kun tuotteet on maksettu etukäteen. Tällä tavalla hyväkin brändi onnistutaan pilaamaan. Blogikirjoituksen ajankohtaan viitaten näyttää siltä ettei kolmessa vuodessa ole opittu mitään!

Reply
Riina syyskuu 26, 2018 - 9:55 pm

Minäkin olen odotellut kalustetta jo 5 viikkoa (toimitusajaksi kerrottiin 1-2 viikkoa), sähköposteihin ei ole vastattu..hirvittää, kun kuitenkin satoja euroja olen laittanut menemään!

Reply
Tuuli helmikuu 16, 2020 - 1:36 pm

Voi ei, olisinpa lukenut tämän ketjun aiemmin, meillä on mennyt standardikokoisen kerrossängyn tilauksesta (ja maksamisesta, maksoi melkein 2000 e) jo 6 viikkoa kun toimitusajaksi luvattiin 2-4 viikkoa. Olen kyllä saanut vastauksia sähköpostiviesteihini mutta ne ovat olleet tasoa “saattaa mennä hieman yli tuon 4 viikon” eli ei selkeästi mitään realismia mukana. En ole kyllä muilla suomalaisilla huonekaluvalmistajilla kohdannut näin huonoa palvelua ja ilmeisesti vaan jatkuu vuodesta toiseen :/

Reply
Katri maaliskuu 25, 2021 - 10:33 am

Googletin kokemuksia Avaroomin asiakaspalvelusta ja päädyin tänne blogiin. Ja kunpa olisin tiennyt tämän ennen tilaustani! Mikään ei siis todellakaan ole vuosien saatossa muuttunut, aivan samat kokemukset nyt 2021 minulla, mitä sain lukea jo tuolta 2015 vuodelta. Tilasin sängyn pojalleni tammikuun 3. päivä ja pelkästään tilausvahvistuksen tulemiseen meni viikko (toki pieni asia), mutta tilaus vahvistettiin 9.1.2021 jolloin luvattiin toimitusajaksi 4-8 viikkoa. Nyt on menossa viikko 11 tilauksesta ja sänky ei edelleenkään ole meillä. Aloin kyselemään sängyn perään viikon 8 jälkeen, ja joka kerta olen saanut lupauksen toimituksesta seuraavalla viikolla. Ja joka kerta, minun on pitänyt itse kontaktoida yritystä ja selvittää missä mennään. Nyt laitoin viimeisimmän viestin yritykselle, että seuraavaksi vaadin kaupan purkua, jos sänky ei ole viikossa meillä (koska viikko sitten se oli jo “kuljetuksessa”. Minusta on kohtuutonta, että yritys ottaa rahat asiakkaalta ennakkoon ja venyttää toimituksia näin pitkään. Tässäkin tapauksessa sänky laatikoineen maksoi yli 800€. Ja pitkä toimitusaika ei itsessään ole ongelma, vaan se asiakaspalvelu. Esimerkkinä positiivisesta palvelusta toinen kotimainen huonekalutehdas, Hakola. Tilasin heiltä sohvan, jonka toimitusajaksi ilmoitettiin 14 viikkoa tilaushetkellä. Ja sohva tuli tarkalleen sinä päivänä 14 viikon päästä, mitä luvattiin. Homma toimi todella upeasti! (ja ei tarvinnut maksaa edes etukäteen, vaan vasta toimituksen jälkeen).

Näin kovilla hinnoilla odotan myös itse asiakaspalvelua. Vaikka kuinka on hienoa tukea suomalaista (ja niin teenkin, esimerkiksi Hakolan tuotteita useampi), en hyväksy tällaista toimintaa missään määrin. Ja aion vielä kerta tämän negatiivisen palautteen myös suoraan yritykselle.

Reply
Anna huhtikuu 7, 2021 - 8:17 pm

Minulla on ihan samat kokemukset kuin ketjussa yllä. Luotin fiksunnäköiseen suomalaiseen brändiin, tsekkaamatta ensin keskustelupalstoja. Tilasimme ison custom-kokonaisuuden, joka maksettiin ennakkoon. Aina lupaillaan, mutta mitään ei tapahdu. 95% lupauksista on petetty ja homma on ihan sähellystä. Vastaukset on välillä selvää valehtelua. Pelottaa jo, että saanko kalusteita tai rahojani takaisin. Olen nyt sähköpostilla ilmoittanut heille takarajan ja sen että takarajan jälkeen kauppa puretaan ja rahat palautetaan.

Selkeästi firmaa pyörittää pieni porukka (yksi ihminen), eikä kiireeseen palkata lisää tekijöitä. En voi kyllä missään nimessä suositella. Onneksi sukulainen on lakimies ja hän saa pian auttaa tässä asiassa.

Reply
Katri huhtikuu 8, 2021 - 11:08 am

Moi Anna,

Me saimme sängyn tällä viikolla, aikaa tilauksesta meni lopulta yhteensä 13 viikkoa (mun kommentti siis tuossa yllä). Mitään pahoitteluja en saanut koskaan, sänky tuli viimein, kun uhkailun jälkeen ilmoitin lopullisen takarajan, jonka jälkeen olisin perunut kaupan ja vaatinut rahat takaisin (luin kuluttajasuojasta, että näin olisin voinut toimia). Se mitä sain ylimääräistä, oli kotiinkuljetus ilmaiseksi ja sen vaadin itse hyvityksenä. Asiakaspavelu oli todella ala-arvoista, en ole koskaan vielä tällaista kohdannut kotimaiselta yritykseltä.

Reply
Anna huhtikuu 8, 2021 - 5:32 pm

Minäkin olen kuluttajansuojaan viime aikoina tutustunut. Jatkossa tarkistan kyllä toimitusajat ja ehdot tarkkaan, enkä maksa etukäteen 100%. Itsekin yrittäjänä toimiessa ihmettelen tätä toimintaa. Jos on liikaa töitä, silloin palkataan lisää tekijöitä.

Reply
Raffe kesäkuu 2, 2021 - 12:43 pm

Yhdyn kööriin. Tilasimme ja maksoimme sängyn 1.12 2020. Luvattiin helmikuun loppuun. Huhtikuussa otin yhteyttä kun mitään ei kuulunut. Luvattiin kuun loppuun. Sitten “lipsui” viikolla jne. Toukokuun lopussa sain vihdoin tiedon että voin hakea sänkyni.
Loppu hyvin, kaikki hyvin? No ei todellakaan.
Sänkyjen sivut olivat kolhitut mutta “uudet tulee” myöhemmin. Turvalaitaa en saanut ollenkaan. Nyt sekä minä että vaimoni on pommittanut Tommia viesteillä ja loppuosia luvataan ensi viikoksi. Epäilen suuresti.
Harmittaa tosi paljon. Poika nukkuu nyt sängynaluslaatikossa koska sänky ei ole valmis. Isoin ongelma on kuitenkin, kuten muutkin ovat todenneet, kommunikaatio. Viestit ovat tosi epämääräisiä ja luulen että myös valehtelua esintyy. Antaisin paljon anteeksi jos voisi luottaa viesteihin. Että sanottaisiin rehellisesti että nyt hukumme tilauksiin ja että tämä tilaus valmistuu vasta syksyllä. Nyt ajatukseni on että koko lafka on menossa konkurssiin.
Seuraava askel on kai ottaa yhteyttä kuluttuja-asiamieheen. Tosi sääli sillä tuotteet ovat kivat ja kuin tehty meidän suht pieneen asuntoon. Jos kaikki toimisi niin tilaisimme taatusti sängyn myös toiselle pojallemme.

Reply

Jätä kommentti